Gezondheidsfeiten

Aardbeien zijn naast dat ze lekker zijn ook erg gezond. Ze bevatten weinig calorieën en dragen bij aan de inname van vitamine C en foliumzuur. Ze zijn rijk aan pectine en allaginezuur, waardoor ze zeer geschikt zijn voor zuivering en ontgifting.

Bananen zijn erg gezond! Bananen geven veel energie en zitten vol zachte vezels die goed zijn voor je darmen. En uiteraard combineert banaan fantastisch met heel veel andere vruchten in een verse sapje.

Bosvruchten zijn bron van proanthocyanindinen en vitamine C (versterkt je immuunsysteem en verkleint kans op bepaalde vormen van kanker). Bron van calcium (belangrijk voor gezonde botten en tanden, alsmede voor je zenuwstelsel).

Sinaasappels hebben medicinale werking, vaak gebruikt als remedie tegen verkoudheid en griep. Het is rijk aan foliumzuur, dat goed is voor je hart en bloedvaten. Bron van proanthocyanindinen, vitamine C en calcium.

Frambozen zijn heel erg goed voor je lichaam. Ze zitten boordevol unieke antioxidanten, vezels en vitamines. Ze zijn daarnaast ook erg lekker!

Meloenen bevatten ook veel zink en vitamine E, werken vochtafrijvend, reinigen het spijsverteringskanaal en zijn goed tegen huidproblemen. De pitten zijn zeer rijk aan kalium, dat een hoge bloeddruk helpt verlagen

Kiwi’s zijn een van de rijkste bronnen van vitamine C, dat het immuunsysteem versterkt en collageen opbouwt.

Citroenen hebben ontsmettende en antibacteriële werking en worden traditioneel gebruikt om de lever en nieren gezond te houden. Het is een alkalische vrucht die vaak wordt gebruikt tegen brandend maagzuur.

Appels zijn goede, veelzijdige vruchten. Ze bevatten appelzuur, dat goed is voor de spijsvertering, en ze zijn rijk aan pectine, een oplosbare vezel die je cholestorol helpt verlagen en kan helpen tegen verstopping en diarree.

Spinaziesis zeer voedzaam en bevat veel bètacaroteen, foliumzuur en vitamine A en C. Daarnaast bevat spinazie ook fytochemicaliën, zexantine en luteïne dat veroudering van de ogen tegengaat.

  • Wij maken onze smoothies in een blender. Het grote voordeel hiervan ten opzichte van een sapcentrifuge is dat op deze manier de vezels van de vruchten bewaard blijven. Vezels zijn niet alleen belangrijk voor de spijsvertering, maar ook voor hart en bloedvaten, alsmede voor een stabiele bloedsuikerspiegel.

Als je regelmatig sappen en smoothies drinkt, wordt je huid stralender, krijg je meer energie en een betere gezondheid. Het is ook bekend dat de antioxidanten in fruit en groente het effectiefst zijn als ze worden gecombineerd. Dat is precies wat we doen als we onze sapjes vers voor je bereiden!

  • Al in de negentiende eeuw gebruikten artsen en natuurgenezers verse vruchten- en groentesappen om hun patiënten beter te maken.

Sappen zijn goed voor de algehele gezondheid en worden bovendien gebruikt om het lichaam te ontgiften, een snel genezingsproces te bevorderen en veroudering tegen te gaan. Het is bewezen dat verse vruchten- en groentesappen veel van de onmisbare vitaminen en mineralen bevatten die van belang zijn voor een gezond leven.

  • Groente en fruit kan bijdragen aan je weerstand. Wanneer je voldoende fruit met vitamine C tot je neemt, kan dit helpen je weerstand op peil te houden en je immuunsysteem te helpen.

BRON: De Sap & Smoothie bijbel.